Fortsättning på det flippade utvecklingssamtalet! Vilken medvetenhet om utvecklingsmål!

Glädje över mina elevers medvetenhet kring sina utvecklingsmål!

De har arbetat fantastisk bra med att beskriva sina utvecklingsmål idag. De har förberett sig genom att skriva ner sina mål i de olika ämnena. De har även skrivit ned sociala eller ansvarsmål.

Innan de spelar in sina filmer har jag och ytterligare en undervisande lärare tittat igenom vad de har skrivit och vi behövde inte komplettera några större saker utan eleverna hade fått med det viktigaste självständigt. Vi kom dock med några mindre tips innan inspelningen. Den här kvalitetskollen går väldigt fort.

Sen satte de igång med sin inspelning!

Nu väntar det fördjupade coachningssamtalet! Tips! Hur kan du? Strategier!

Jag gjorde en enkel Prezi i höstas. Prezi – flipped utvecklingssamtal

Nu har jag vidareutvecklat mina förberedelser innan eleverna börjar sin inspelning och jag tycker att det har givit bättre kvalité på deras reflektioner. Återkommer med underlaget på måndag eftersom det ligger på arbetsdatorn. Ni får gärna använda tipsen och underlaget om ni vill prova!

På återseende!

Eleverna har satt ut kompassriktningen när det gäller sina utvecklingsmål!

Compass_Card

Om evakleveholt

Arbetar som 1-7 lärare på Aspenskolan i arbetslaget Alfa 1. Är också intresserad av ny teknik och tycker att det är roligt att använda olika program tillsammans med eleverna.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

