Fortsättning på det flippade utvecklingssamtalet

Här kommer lite underlag som ni kan använda eller omarbeta så det passar era elever.

Det är viktigt att förbereda eleverna innan de börjar spela in och de brukar reflektera under en del av en lektion. Det tar dom ca 10-20 minuter att förbereda sin egen del. Sen lägger jag en del tid på att prata allmänt om mål och förslag på mål.

Vi lärare hade även funderat en del kring vilka förmågor som vi vill utveckla mer under terminen och de fanns med som lämpliga mål att arbeta vidare med under terminen.

Mina styrkor

Mina utvecklingsmål

Det finns stöd för det här arbetssättet i LGR 11.

Exempel:

Läraren ska ta hänsyn till varje enskild individs behov, förutsättningar, erfarenheter och tänkande.

Skolans mål är att varje elev tar ett personligt ansvar för sina studier och sin arbetsmiljö.

Skolans mål är att varje elev succesivt tar ett allt större inflytande över sin utbildning och det inre arbetet i skolan….

Läraren ska utgå från att eleverna kan och vill ta ett personligt ansvar för sin inlärning och för sitt arbete i skolan.

Vill du ha fler exempel? Läs övergripande mål och riktlinjer i LGR 11.

lgr 11

 

Annonser

Om evakleveholt

Arbetar som 1-7 lärare på Aspenskolan i arbetslaget Alfa 1. Är också intresserad av ny teknik och tycker att det är roligt att använda olika program tillsammans med eleverna.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s