Nu tar vi tag – vi jobbar med utveckling av läsförståelsestrategier!

Idag kommer att kort inlägg med uppmaningen att vi från förskolan till gymnasiet tar ett gemensamt ansvar för en utveckling när det gäller läsförståelsestrategier hos våra barn/elever.

Barbro Westlund har i sin forskning konstaterat att det är viktigt att ha en samsyn kring vad som är en god läsförståelse. Det hjälper att ha styrdokument som är tydliga med vad som är god läsförståelse och hur man kan arbeta med det i förskolan och i skolan.

Barbro Westlund – Skolporten Läs om hennes tankar.

Tillsammans kan vi förändra och utveckla! Men vi måste tillsammans skapa styrdokument och klarlägga vilka olika delar som ingår i en god läsförståelse. Jag vill utveckla! Vill du?

Marie Trapps bildspel! Titta, reflektera och prova!

http://marietrapp.blogspot.se/2014/03/att-bedoma-lasforstaelse.html?spref=fb här får ni tips kring bedömning av läsförståelse av Marie Trapp

Barbro har nya böcker på gång som kan användas inom förskolan och skolan. ska vi satsa på utveckling när det gäller läsförståelse?

Fortbildningsmaterial

Annonser

Om evakleveholt

Arbetar som 1-7 lärare på Aspenskolan i arbetslaget Alfa 1. Är också intresserad av ny teknik och tycker att det är roligt att använda olika program tillsammans med eleverna.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s