Språket bär kunskapen

I den här utbildningsserien från UR får du förslag på hur du kan lägga upp din undervisning för att utveckla språket hos dina elever.

Det är viktigt att vi arbetar språkutvecklande i alla ämnen.

http://www.ur.se/Produkter/182357-Spraket-bar-kunskapen-Att-identifiera-svarigheter

Om evakleveholt

Arbetar som 1-7 lärare på Aspenskolan i arbetslaget Alfa 1. Är också intresserad av ny teknik och tycker att det är roligt att använda olika program tillsammans med eleverna.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Språket bär kunskapen

  1. camillaostlund skriver:

    Men tack Eva!
    Det är precis sådan input jag behöver!
    Jag arbetar med alla ämnen, men mest med No och nu till hösten har jag sökt speciallärarprogrammet på SU, eftersom jag brinner för barn i behov av särskilt stöd. Det är precis den här kombinationen jag är intresserad av; att öka förståelsen för mitt huvudämne, genom en djupare förståelse hos eleverna för terminologion.
    Tack! =0)

    Med vänliga hälsningar
    _Camilla Östlund____
    legitimerad mellanstadielärare
    Bruksskolan, Söderfors
    0293-21 97 35, (070-211 04 28)
    camilla.ostlund@utb.tierp.se

Kommentera

