Tankarna är på hösten!

Har börjat tänka på hösten och vad vi behöver arbeta med eller vilken tråd vi ska dra i när det gäller skolutveckling.

Vilka projekt ska jag fokusera på och vilken personlig utveckling ska jag själv ta tag i? Elevernas nästa utvecklingszon, hur är det med den?

Vad gäller på arbetslagsnivå? Vad kan vi tillsammans utveckla?

Hur ska jag förhålla mig på ämnesnivå och vilka kan jag samverka med där för att få ämnesutveckling?

Sen kommer vi till skolnivå, hur går vi vidare som en samlad skola? Vilka visioner har vi fokus på?

IKT på kommunnivå?

Samverkan mellan skolor, politiker mm.

Oj, många att samverka med! Går ut i solen och funderar vidare.

Börjar längta till slutet av blogg 100.

En sak är jag säker på! Jag vill åka till Årstaskolan för att få inspiration och jag vill till Sett 2015. Sen tänker jag fortsätta att följa Twitter för där finns så många fantastiska idéer och där kan jag följa aktuell forskning.

Om evakleveholt

Arbetar som 1-7 lärare på Aspenskolan i arbetslaget Alfa 1. Är också intresserad av ny teknik och tycker att det är roligt att använda olika program tillsammans med eleverna.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tankarna är på hösten!

  1. helbj skriver:

    Du har slagit huvudet på spiken!
    Många av de tankar du skriver har jag också suttit och tänkt idag.
    Och jag vill också till Årstaskolan och SETT och Helsingborg och …
    Det känns bra att vi sätter oss ner ett tag på måndag och både pratar om TETT och framtiden.

    • evakleveholt skriver:

      Jag har missat Helsingborg! Vad kan vi lära där? Ibland poppar det i huvudet av alla tankar och intryck! I flera skolor har de studiedagar under Sett. Det skulle vara önskvärt i framtidsplaneringen av studiedagar tycker jag…

  2. helbj skriver:

    Helsingborg – många Twittrare – Edward Jensinger – Skolchef som syns ut mot verksamheten på sociala medier – intressant!
    Studiedagar SETT – Gilla!
    AFK Varberg är ett annat intressant forum. Mycket intressant på Västkusten – försöker hitta Twittrare Uppsala, Gävle, Sandviken för att se vad som händer närmare, men…

  3. helbj skriver:

    När vi är på sjön….
    Vi drar upp lite riktlinjer på måndag!

Kommentera

