Arbetsglädje i skolan!

Ibland förundras man över hur fort tiden bara springer iväg. Kan det vara ett bevis på trivsel och arbetsglädje?

Vad är det som skapar arbetsglädje?

I mitt arbetslag finns det en lust att vilja utvecklas, samarbeta och föra positiva pedagogiska tankar. Varje arbetslagsmöte börjar vi med vår positiva runda och sedan går det andra fort och lätt.

Att tillsammans med eleverna skapa viktiga samtal och se deras nyfikenhet och lust att lära är väldigt stimulerande.

När jag eller vi tillsammans provar nya arbetssätt och vi ser ett lustfyllt lärande hos våra elever skapar också arbetsglädje.

Ett bra tankesätt är: Jag vill- Jag vågar-Jag kan- och jag gör det tillsammans med andra dvs kollegor eller elever.

Mot höstterminen…. Undrar vad som blir mina utmaningar då tillsammans med andra!

Ni får även en studie angående arbetsglädje i skolans värld!

http://www.prevent.se/Arbetsliv/Artikel/2014/Ny-studie-om-arbetsgladje-i-skolan/

20140603-180611-65171981.jpg

Om evakleveholt

Arbetar som 1-7 lärare på Aspenskolan i arbetslaget Alfa 1. Är också intresserad av ny teknik och tycker att det är roligt att använda olika program tillsammans med eleverna.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

