Nu närmar sig målet blogg 100

Idag är det blogg 95 av 100 och jag har funderat vilka fördelar och nackdelar det har varit med att blogga 100 dagar i rad.

Fördelarna:

Oj vad jag har utvecklat mig själv genom att följa olika flöden på sociala medier.

Jag har reflekterat kring olika pedagogiska tankar, språkutveckling och annat som hör till skolutveckling i alla ämnen.

Det har blivit många delade tankar med min skolledare som jag tror att både jag och hon har uppskattat.

På skolan eller rektorsområdet har vi kunnat sprida aktuell forskning eller goda pedagogiska idéer med varandra.

Nackdelarna:

Ibland när man är ledig så har man faktiskt ingen lust att dyka ner i de sociala flödena.

Förmodligen blir flödet för stort ibland vilket gör att det inte finns samma värde i det man skriver.

Hur blir det sen? Det blir en lång ledighet i sommar där jag tänker reflektera över min egen utveckling och vad som blir nästa steg.

Jag hoppas att vi får komma till Årstaskolan i Stockholm för ett studiebesök och förhoppningsvis får alla vi som är med den dagen massor med tips kring skolutveckling.

5 bloggar kvar sedan blir det ett långt uppehåll men ibland är det svårt att stänga av reflektionshjärnan!

kugghjul

Om evakleveholt

Arbetar som 1-7 lärare på Aspenskolan i arbetslaget Alfa 1. Är också intresserad av ny teknik och tycker att det är roligt att använda olika program tillsammans med eleverna.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

